Vi selger utstyr og kjøreklær fra et stort utvalg av leverandører.

På denne siden finner du utvalgte merker fra våre leverandører.

For å forsikre deg om at vi har det du ønsker på lager anbefaler vi at du kontakter vår salgsansvarlig for klær og utstyr via kontaktskjema på siden: 

 

 

Her finner du produkter som MC-Jakker, MC-hjelmer, MC-bukser, MC-hansker og alt du trenger innen motorsykkelbekledning og MC-utstyr. Dainese er verdens største produsent av MC-bekledning og sikkerhetsutstyr til det profesjonelle motorsykkelmarkedet. Yamaha Vinterbro har over 20 års erfaring som representant til det norske motorsykkelmarkedet. Gjennom Dainese tilbyr vi den beste beskyttelse og komfort du finner for å få en optimal og fantastisk turopplevelse på veien under alle værforhold. 

 

AGV har vært en ledende innen hjelmdesign og motorsykkelracing siden stiftelsen, og har ustanselig innovert alle områder fra aerodynamikk, komfort og sikkerhet til grafikk, sponsing og reklame. AGV ble grunnlagt i 1947 av Gino Amisano (1920–2009), og vant raskt et uovertruffen rykte for sine innovative design og materialer, testet på racerbanen og utviklet med sponsede verdensmesterskapsryttere, inkludert 15 ganger verdensmester Giacomo Agostini og moderne MotoGP-legende Valentino Rossi. Kjøpt av en annen italiensk innovatør, motorsykkel- og dynamisk sportsbekledningsselskap Dainese i juli 2007, fortsetter AGV å gå fra styrke til styrke. Ved å kombinere sin forskning og designekspertise, tilbyr AGV og Dainese unike komplette sikkerhets- og ytelsesløsninger som gir avansert beskyttelse fra topp til tå. lienske AGV har laget  

 

RUKKA sin opprinnelse starter i 1950 da grunnla Roger Störling familiebedriften 'AB Sportsbeklädnad Urheiluvaatetus Oy', som opprinnelig spesialiserte seg på joggetøy. De tidligste produktene ble laget på kjøkkenet i et gammelt gårdshus i Karleby på vestkysten av Finland. Selskapet kjøpte sine første sveisemaskiner i 1953 og utvidet produktspekteret til området vanntett regntøy. Tre år senere flyttet selskapet inn i et nytt bygg i Kokkola sentrum, hvor produksjonen i industriell skala startet. Selskapet skiftet navn til Rukka Products i 1966 og i 1981 ble det ganske enkelt Rukka Oy, "Rukka" er grunnleggeren Roger Störlings kallenavn. 

Flaggene i den moderne Rukka-logoen står for bokstavene R,U,K,K,A i det internasjonale flaggsignalalfabetet – en hyllest til seilsporten som en gang utgjorde kjernen i Rukkas virksomhet. Siden 1990 har Rukka vært en uavhengig avdeling av L-Fashion Group Oy, en av Europas største produsenter av sportsklær med base i Lahti, Finland. I tillegg til Rukka, er L-Fashion Group hjemsted for merker som Luhta, Icepeak, Torstai og Sinisalo.

I produktutviklingsprosessen samarbeider Rukka tett med ulike forsknings- og utviklingsinstitusjoner for å skape det perfekte produktet. I aktivt samarbeid med leverandører som Gore og DuPont utvikles nye materialer og deres egnethet for funksjonelle klær testes. Fra planleggingsstadiet til sluttproduktet sparer Rukka ingen kostnader for å oppnå best mulig resultat. Hvert enkelt materiale er testet flere ganger av både leverandøren og Rukka før det tas i bruk i produksjonen. Selve produksjonsprosessen er også gjenstand for kontinuerlig evaluering. I det siste utviklingsstadiet evaluerer profesjonelle testere og erfarne sportsentusiaster prototypenes funksjonalitet i felttester. Funnene fra utallige testøkter i kaldt og varmt vær, regn og snø er også tatt i betraktning før produktet godkjennes for storskala produksjon. Luhta Sportswear Company Rukka er en del av Luhta Sportswear Company. Selskapet ble grunnlagt i Lahti i 1907.  

 

 

Duell med Halvarssons & Lindstrand har det stort utvalget av produkter for alle som kjører motorsykler, mopeder, snøscootere, ATV og Raceing, inkludert både klær og tekniske deler. Med en omfattende portefølje på over 200 merker fra noen av de største navnene i bransjen, er de en et one stop shop for mange som ser etter powersports produkter.

Med en markedsledende posisjon følger også stort ansvar. Duell vet sitt ansvar og står bak hvert eneste produkt som selges uten unntak. Deres produktteam består av eksperter som spesialiserer seg på ulike produktområder, og som ivrige powersport-entusiaster og sørger for at vi kan de tilby den beste, mest oppdaterte informasjonen om hver detalj.

 

SCHUBERTH har sin oppstart for mer enn 70 år siden.  De produserte allerede vernehjelmer av forskjellige varianter siden 1940-tallet. Fra 1954 og utover kunne motorsyklister bruke hjelm av merket SCHUBERTH. Dette var begynnelsen på en suksesshistorie som fortsetter i dag. Utallige motorsykkelhjelmer ble produsert og solgt siden selskapet ble grunnlagt. Og utallige fornøyde kunder sverger til deres "SCHUBERTH".

I dag utvikler og produserer SCHUBERTH sine hjelmer i Magdeburg på Elben. Porteføljen består av: hjelmer for arbeidervern, politi, brannvesen, Formel 1-sport og motorsykkel. Anerkjente Formel 1-piloter stoler like mye på SCHUBERTH-hjelmer som mange livreddere og beskyttere fra profesjonelle områder.

De er stolte av.

PORTEFØLJEBESKYTTELSEN PÅ JOBB, POLITI, BRANNVESEN, FORMEL 1, MILITÆR OG MOTORSYKKELHJELMER. 

UTMERKET PRESTASJON MED ET UTMERKET LAG Mer enn 370 personer er ansatt i Magdeburg-fabrikken. Deres ingeniører kommer stadig med nye løsninger og forskning i sin egen vindtunnel. Hjelmene er testet på klimariggen eller i akustikklaboratoriet, og er perfeksjonert slik at hjelmen din er perfekt i alle detaljer.

HVER MOTORSYKKELHJELM ER PRODUSERT MED MANUELT ARBEID - FRA FØRSTE NED TIL SISTE TRINN.  

 

Motorex: Olje & kjem

Motorex er et sveitsisk oljeblandings- og produksjonsselskap lokalisert i Langenthal , Sveits som ble grunnlagt i 1917.  Det er for tiden det største oljeblandings- og produksjonsselskapet i Sveits og sender til over 75 land. Motorex eies av Bucher AG Group som også har to tilknyttede selskaper, nemlig Motorex-Toptech og Bucher AG Langenthal. 

 

Harley-Davidson: Deler & Tilbehør

Harley-Davidson Motor Company (forkortet H-D eller Harley) er en amerikansk produsent av motorsykler grunnlagt i 1903 og med hovedkontor i Milwaukee i Wisconsin. Syklene ble populære som racesykler, og har også blitt populære for ombygging til «custom-bikes» og choppere. HD har i mange år blitt brukt av både politi og militære i USA. Den er også noe av et kulturelt fenomen og symbol, og er et ikon innen biker-kulturen.

Harley-Davidson er en av to store motorsykkelprodusenter som overlevde den store depresjonen (sammen med Indian). Bedriften har overlevd en rekke med eierskapsordninger, datterselskapsordninger (eks. Aermacchi (1974–1978) og Buell (1987–2009)), perioder med dårlig økonomi og produktskvalitet, i tillegg til intens global konkurranse.

De er kjent for en spesialtilpasningsstil som ga liv til chopperen, solgte Harley-Davidson tradisjonelt luftavkjølte, tungvekts cruisermotorsykler med en kubikk-kapasitet på over 700 cc - og har utvidet katalogen til å inkludere samtidsmotorsykler som VRSC- og Street-modellen. I tråd med den generelle samfunnsutviklingen har Harley-Davidson begynt å engasjere seg i elektriske motorsykler. Det har blitt laget prototyper med elektrisk motor, og de første syklene for kommersielt salg forventes å komme på markedet høsten 2019. Harley-Davidsons motorsykkelproduksjon foregår på fabrikker i York, Pennsylvania; Milwaukee, Wisconsin; Kansas City, Missouri; Manaus, Brasil; og Bawal, India - og selger motorsykler verden over.

 

 

METZELER: Dekk

 

Metzeler, autentisk tohjuls lidenskap

Hos Metzeler er de fleste selv entusiastiske motorsykkelførere. Dette betyr at de kjenner de reelle behovene, forventningene og forespørselen til rytterne. Våre kunder er kresne og velger dekket til sykkelen som gir dem den beste ytelsen, uten å ofre sikkerhet og pålitelighet.

Metzeler har produsert motorsykkeldekk siden 1892 og vår historie går hånd i hånd med motorsykkelens historie. Fra bruk av nye materialer og utvikling av innovative slitebanedesign, til introduksjon av avanserte gummiblandinger, er det tyske merket alltid i forkant av teknisk utvikling.

   

MICHELIN: Dekk

I 1889 drev to brødre, Édouard Michelin og André Michelin , en gårdsredskapsvirksomhet i Clermont-Ferrand , Frankrike. En dag dukket det opp en syklist hvis luftdekk måtte repareres på fabrikken. Dekket ble limt til felgen, og det tok over tre timer å fjerne og reparere dekket, som så måtte stå over natten for å tørke. Dagen etter tok Édouard Michelin den reparerte sykkelen inn på fabrikkgården for å teste. Etter bare noen hundre meter sviktet dekket. 

Til tross for tilbakeslaget var Édouard begeistret for det pneumatiske dekket, og han og broren jobbet med å lage sin egen versjon, en som ikke trengte å limes til felgen. Michelin ble innlemmet 28. mai 1889. I 1891 tok Michelin sitt første patent på enavtakbart pneumatisk dekk som ble brukt av Charles Terront for å vinne verdens første langdistanse sykkelritt, 1891 Paris–Brest–Paris .  

Michelin deltok i MotoGP fra 1972 til 2008. De introduserte radialkonstruksjon til MotoGP i 1984, og multi-compound dekk i 1994. De oppnådde 360 ​​seire på 36 år, og fra 1993 til 2006 hadde verdensmesterskapet gått til en rytter på Michelins. . I 2007 vant Casey Stoner på Bridgestone -dekk verdensmesterskapet i dominerende mote, og Valentino Rossi og andre toppryttere klaget over at Michelins var underlegne. Michelin kom tilbake til MotoGP i 2016 som offisiell dekkleverandør.

 

DUNLOP: Dekk

Historien vår begynte med et øyeblikk av innovasjon - da John Boyd Dunlop oppfant det pneumatiske dekket i Belfast, Nord-Irland i 1888. Fra det øyeblikket har Dunlop-navnet blitt assosiert med gjennombrudd innen teknologi for motorsykkeldekk - og den høye ytelsen som våre kunder forventer. FOR GLEDEN AV Å KJØRE. Behovet for å pushe grenser er inspirasjonen bak hvert dekk Dunlop lager. Fra vår løp-vinnende gummi til dekk laget for populære motorsykler, prøver vi å maksimere førerens følelse av kontroll. Vårt rykte for ytelse er grunnen til at topp motorsykkelprodusenter bruker dekkene våre som standard - og hvorfor vi kontinuerlig introduserer ny dekkteknologi for å forbedre effektiviteten, kontrollen og gleden ved turen. LIDENSKAP FOR YTELSE. Fra det første dekket for mer enn 130 år siden, har vi kontinuerlig jobbet for å utvikle ny dekk-teknologi. Vi pusher fremdeles grenser i dag og bruker vår hardt opparbeidede kunnskap og erfaring for å forbedre produktene våre. Denne lidenskapen for ytelse har holdt oss nytenkende og har utviklet vårt rykte som et vinnende merke. Du vil se resultatene fra forskningen i hele vår range (bare sjekk teknologi- og innovasjonssiden for å se hva vi mener). Dunlop vil alltid stå i front når det kommer til dekk-teknologi, fordi vi aldri slutter å lete etter nye måter å bringe MC-førere den spennende følelsen av kontroll og ytelse.

 

 

LAZER: Hjelmer

Lazer ble etablert som en familiebedrift i 1919 og er den eldste produsenten av sportshjelmer i verden. Fra starten på et loft hvor skinnartikler ble laget til hundretusenvis av hjelmer som produseres i dag, har det belgiske merket alltid hatt en filosofi om å utvikle de beste produktene med de beste teknologiene tilgjengelig i hver epoke. I dag fortsetter historien: hver Lazer-hjelm er forestilt, designet, unnfanget, produsert og testet av folk som brenner for håndverket sitt.

 

 

BMW: Alt fra kjøreklær, deler & utstyr til kjemi m.m

BMWs motorsykkelhistorie begynte i 1921 da selskapet begynte å produsere motorer for andre selskaper. BMWs egne motorsykler – solgt under BMW Motorrad -merket – begynte i 1923 med BMW R 32 , som ble drevet av en flat-twin-motor (også kalt en "boxer-twin"-motor). Produksjonen av motorsykler med flat-twin-motorer fortsetter til i dag, men BMW har også produsert mange modeller med andre typer motorer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Webdesign og webutvikling: Digi Publishing AS